• Home
  • Huis verkopen
  • Kopen
  • Verhuren
  • Huren
  • Over ons
  • Kantoren
  • Openingsuren
  • Contacteer ons
  • Blog
  • Nieuwbouw
  • Diensten
  • Gratis schatting
  • Zoekopdracht
  • FAQ
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Cookie policy
  • Cookie settings


Habicom is aangesloten bij de beroepsorganisatie 'Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars - Luxemburgstraat 16B - 1000 Brussel', en als erkend vastgoedmakelaar-bemiddelaar onderworpen aan de BIV-plichtenleer. Habicom treedt op middels in België erkende vastgoedmakelaars BIV onder de nummers: 502 957 – 503 035 – Ondernemingsnummer: 0836.586.396 - BA en borgstelling via NV AXA Belgium - polisnr. 730.390.160 - Derdenrekening habicom – BE96 0688 9938 1805

© Omnicasa Software Solutions

Een betere ervaring via cookies

Om u de best mogelijke ervaring te bieden, gebruiken zowel wij als derde partijen technologieën zoals cookies om toegang te krijgen tot apparaatinformatie en/of deze op te slaan. Door in te stemmen met deze technologieën, stelt u ons en derde partijen in de mogelijkheid persoonlijke gegevens zoals browsegedrag of unieke ID's op deze website te verwerken. U kan uw keuze altijd wijzigen onderaan de pagina via de optie 'cookies' of 'cookie instellingen'.

Instellingen aanpassen

    • over ons
    • WONEN-magazine
    • diensten
    • zoekopdracht
    • blog
    • faq
    • jobs
    • klantenlogin

    nlen
    Logo
    • Kopen
    • Huren
    • Nieuwbouw
    • Verkopen
    • Verhuren
    • Contact
    Logo
    • Home
    • Kopen
    • Huren
    • Nieuwbouw
    • Verkopen
    • Verhuren
    • Contact

    • over ons
    • WONEN-magazine
    • diensten
    • zoekopdracht
    • blog
    • faq
    • jobs
    • klantenlogin
    • nlen

    Is een woning in een dreef duurder dan op een steenweg?

    Een gecertificeerd complex van assistentiewoningen bestaat uit één of meerdere gebouwen, waar 65-plussers zowel alleen als met hun partner kunnen wonen in individueel aangepaste appartementen. Hier hebben ze toegang tot professionele zorgdiensten en kunnen ze, indien nodig, blijven in hun vertrouwde omgeving als hun zorgbehoeften veranderen. Alle benodigde diensten kunnen aan huis worden geleverd.

    Een aangewezen beheersinstantie coördineert alle zorg en dienstverlening, inclusief een 24/24 noodoproepsysteem, en neemt in sommige gevallen zelfs het beheer van de gebouwen op zich. Op vastgestelde tijdstippen is er een woonassistent beschikbaar, die fungeert als een vertrouwenspersoon en luisterend oor. Zij/hij kan helpen bij het vinden van huishoudelijke hulp en/of een kapper, en biedt ondersteuning bij administratieve taken. De woonassistent regelt alle zaken voor de bewoners.

    Alleen assistentiewoningen die erkend zijn door het Agentschap Zorg & Gezondheid kunnen profiteren van speciale fiscale voordelen. Als koper geniet u van een verlaagd BTW-tarief van 12% in plaats van 21% op de constructie, en bovendien bent u vrijgesteld van onroerende voorheffing.

    Terug naar overzicht

    Gerelateerde berichten

    FAQ

    Moet ik registratierechten of btw betalen op mijn aankoop?


    FAQ

    Ingrijpende energetische renovatie en sloop/herbouw


    FAQ

    Wat is een elektrische keuring?


    FAQ

    Wat is een EPC?


    FAQ

    Wat is een bodemattest?


    Terug naar overzicht